Je pár věcí, co by měl vědět ˇa praktikovat každý, nejen tvůrčí, podnikatel, když začíná podnikat. Nemusíte si hned najímat mentora, ale začněte sami a to pěkně od základu.
3 základní otázky, na které si musíte odpovědět najdete v tomto článku. Ty další aktivity jsou tyto:
- BUĎTE VIDĚT
Buďte vidět vy i váš výrobek, jinak se o vás nikdo nedozví.
- MĚJTE ÚZKÉ PORTFOLIO VÝROBKŮ
Alespoň na začátku. Výrobky vyrábějte z takových materiálů, které využijete ve výrobě napříč celým vaším portfoliem.
- SPOČÍTEJTE SI SPRÁVNOU CENU
Kromě vaší práce, nákladů na výrobu, daňových složek aj.., mějte min. 50% marži. Až budete chtít své výrobky prodávat i jinde za velkoobchodní cenu, ať máte provizi pro velkoobchodního odběratele kde brát.
- PEČLIVĚ SI VYBÍREJTE SVÉ DODAVATELE
Na vstupních nákladech na výrobu vašich výrobků se dá leckdy velmi ušetřit.
- POUŽÍVEJTE SOCIÁLNÍ SÍTĚ
A buďte díky nim v užším a důvěrnějším vztahu s vašimi fanoušky a potenciálními zákazníky.
- FOŤTE SEBE A VAŠE VÝROBKY
Hezká fotka prodává!
Naučte se fotit, protože jinak se vám prezentace vašich výrobků finančně moc nevyplatí.
Foťte hojně a to v nejrůznějších podobách. Foťte lifestylové fotky, fotky z výroby, zákulisí výroby, použijte fotky od vašich zákazníků apod.).
- PROPOJUJTE SE, NETWORKUJTE
Propojujte se s ostatními tvůrci a podporujte se navzájem. Vzájemná podpora je velmi cenná. Navíc se tak vaše práce dostane do jiného publika, které vám může generovat nové zákazníky.
- CHOĎTE NA ŽIVÉ AKCE
Živý kontakt a interakce s vašimi zákazníky je velmi důležitá a navíc získáte velmi cennou zpětnou vazbu.
- MĚJTE VÍCE PRODEJNÍCH KANÁLŮ
Neprodávejte pouze na vašem e-shopu, ale mějte svůj účet i na jiných serverech (Fler apod.). Mějte váš eshop propojený také s Facebookem a Instagramem. Nabídněte své zboží do kamenných prodejen nebo větších e-shopů… velkoobchodně….
- NEPODBÍZEJTE SE DÁREČKY A SLEVAMI.
Veškerá práce s dárečky navíc vám bere čas, který můžete věnovat vývoji nových produktů nebo marketingu. Pokud chcete zákazníkovi nabídnout lepší cenu, využijte např. hromadné balení vícero (doplňujících) produktů/setů, které vyjde levněji než kdyby je zákazník koupil samostatně. Budete tak motivovat zákazníka k většímu nákupu.
A pokud si s něčím nevíte rady, zeptejte se na konkrétní problémy přímo mě. Tady nebo se rovnou objednejte na konzultaci ZDE.