DESATERO pro podnikatele v tvůrčím odvětví

desatero podnikatele

 

Je pár věcí, co by měl vědět ˇa praktikovat každý, nejen tvůrčí, podnikatel, když začíná podnikat. Nemusíte si hned najímat mentora, ale začněte sami a to pěkně od základu.

3 základní otázky, na které si musíte odpovědět najdete v tomto článku. Ty další aktivity jsou tyto:

  1. BUĎTE VIDĚT

Buďte vidět vy i váš výrobek, jinak se o vás nikdo nedozví.

  1. MĚJTE ÚZKÉ PORTFOLIO VÝROBKŮ

Alespoň na začátku. Výrobky vyrábějte z takových materiálů, které využijete ve výrobě napříč celým vaším portfoliem.

  1. SPOČÍTEJTE SI SPRÁVNOU CENU

Kromě vaší práce, nákladů na výrobu, daňových složek aj.., mějte min. 50% marži. Až budete chtít své výrobky prodávat i jinde za velkoobchodní cenu, ať máte provizi pro velkoobchodního odběratele kde brát.

  1. PEČLIVĚ SI VYBÍREJTE SVÉ DODAVATELE

Na vstupních nákladech na výrobu vašich výrobků se dá leckdy velmi ušetřit.

  1. POUŽÍVEJTE SOCIÁLNÍ SÍTĚ

A buďte díky nim v užším a důvěrnějším vztahu s vašimi fanoušky a potenciálními zákazníky. 

  1. FOŤTE SEBE A VAŠE VÝROBKY

Hezká fotka prodává!

Naučte se fotit, protože jinak se vám prezentace vašich výrobků finančně moc nevyplatí.

Foťte hojně a to v nejrůznějších podobách. Foťte lifestylové fotky, fotky z výroby, zákulisí výroby, použijte fotky od vašich zákazníků apod.).

  1. PROPOJUJTE SE, NETWORKUJTE

Propojujte se s ostatními tvůrci a podporujte se navzájem. Vzájemná podpora je velmi cenná. Navíc se tak vaše práce dostane do jiného publika, které vám může generovat nové zákazníky.

  1. CHOĎTE NA ŽIVÉ AKCE

Živý kontakt a interakce s vašimi zákazníky je velmi důležitá a navíc získáte velmi cennou zpětnou vazbu.

  1. MĚJTE VÍCE PRODEJNÍCH KANÁLŮ

Neprodávejte pouze na vašem e-shopu, ale mějte svůj účet i na jiných serverech (Fler apod.). Mějte váš eshop propojený také s Facebookem a Instagramem. Nabídněte své zboží do kamenných prodejen nebo větších e-shopů… velkoobchodně….

  1. NEPODBÍZEJTE SE DÁREČKY A SLEVAMI.

Veškerá práce s dárečky navíc vám bere čas, který můžete věnovat vývoji nových produktů nebo marketingu. Pokud chcete zákazníkovi nabídnout lepší cenu, využijte např. hromadné balení vícero (doplňujících) produktů/setů, které vyjde levněji než kdyby je zákazník koupil samostatně. Budete tak motivovat zákazníka k většímu nákupu.

 

A pokud si s něčím nevíte rady, zeptejte se na konkrétní problémy přímo mě. Tady nebo se rovnou objednejte na konzultaci ZDE.

Zpět do obchodu