Jedinečný prodejní argument

JEDINECNY PRODEJNI ARGUMENT - pu

 

Možná ho znáte pod pojmem USP (unique selling proposition), anebo jako konkurenční výhodu.

USP je něco, čím se odlišujete od konkurence. Něco, co můžete zákazníkovi poskytnout jenom vy.

Něco, co si nikdo jiný nemůže napsat třeba do reklamy nebo hlavního sdělení na vašem e-shopu (nebo ho to nenapadne).

 

Zamyslete se nad těmito oblastmi vaší tvorby:

  • zákaznický servis (př. po Praze a okolí vám zboží dovezeme osobně),
  • statistiky (už víc jak 1000 žen nosí naše šaty),
  • hodnocení (naše marmelády vyhrály první cenu v soutěži v Německu),
  • poctivost (každou vázu ručně foukáme a brousíme),
  • materiál (naše látky jsou s autorským potiskem a nikde jinde je nenajdete),
  • tradice (naše dorty pečeme podle receptů z roku 1850),
  • spolehlivost (za 3 roky jsme neměli jedinou reklamaci),
  • známá osobnost, *pokud máte to štěstí * (naše šaty nosí i Lucie Bílá)…

Když vás nenapadá nic unikátního, zamyslete se nad tím, jak svým produktem pomáháte zákazníkoviCo se na jeho životě zlepší, když si zakoupí váš produkt:

  • tyto šaty opticky prodlouží váš pas
  • hrneček, který vám díky našemu speciálnímu oušku nikdy nevypadne z ruky
  • boty, ve kterých bude každá nožka jako ta Popelčina
  • jedinečná autorská hračka/přívěsek vyrobená podle kresby od vašeho dítěte

 

Dokážete formulovat vaší konkurenční výhodu? Pokud ano, nezapomeňte ji komunikovat vašim zákazníkům a mít jí uvedenou na vašem webu nebo e-shopu.

A pokud nevíte, co je na vašem výrobku nebo službě unikátní, pojďme se na to podívat společně. Napište mi, přihlaste se do bezplatné vzdělávací skupiny nebo se rovnou zarezervujte vaši konzultaci a spolu to jistě vyřešíme.

 

***www.petrauharcek.cz***

Marketing a procesy v tvůrčím podnikání

Zpět do obchodu