Znáte dobře vašeho zákazníka, tedy toho, pro kterého tvoříte vaše výrobky a služby? Znát dokonale tzv. „ideálního zákazníka“ (avatara, personu) je jedna z nejvíce podceňovaných věcí.
To, kolik byste o něm měli vědět, je opravdu mnoho a všechny tyto informace můžete zjistit poměrně snadno:
- Využijte sílu sociálních sítí. Dejte vašim fanouškům (a potenciálním zákazníkům) dotazník/anketu s otázkami, které o svých zákaznících potřebujete zjistit. Nebo k tomu využijte živé vysílání.
- Ptejte se jich na živých akcích.
- Zeptejte se již stávajících zákazníků v e-mailu nebo při vyřizování jejich objednávky – zjistěte co řeší za problém, proč si vybrali právě váš produkt. Jaká je jejich životní nebo rodinná situace. Co je trápí. Co je na vašem produktu tak zaujalo. Nechte je se vypovídat. Sami budete překvapeni, co vše se dozvíte a jak moc pro vás budou tyto informace důležité.
- Těm nejvěrnějším zákazníkům pošlete dotazník výměnou za 20% slevu na další nákup u vás. Nebo si s nimi prostě zavolejte. Telefonní kontakt je jednou z hodně podceňovaných obchodních aktivit.
Nevíte, na co všechno se máte svých zákazníků ptát? ZDE si stáhněte formulář se seznamem otázek. Pokud byste i přesto měli nějaké nejasnosti, napište mi, přihlaste se do bezplatné vzdělávací skupiny nebo se rovnou zarezervujte vaši konzultaci.
***www.petrauharcek.cz***
Marketing a procesy v tvůrčím podnikání